טבעת נישואין

בחירת טבעת נישואין על פי ההלכה

אין כל צל של ספק כי לקראת אירוע החתונה יש אין ספור דברים שהחתן והכלה לעתיד צריכים לארגן מבעוד מועד על מנת להיות מוכנים לכל צורכי האירוע הכל כך מרגש הזה. אחד מן האלמנטים הללו הוא רכישה של טבעות נישואין עבור שני בני הזוג.

יש לציין כי בעת בחירת טבעת נישואין לפי ההלכה היהודית מחייבת חוקים ברורים של בחירת טבעת נישואין. ראשית, על הטבעת להיות עגולה וחלקה בצדה הפנימי. בחלק החיצוני מתירה ההלכה חקיקות ועיטורים שונים, אך אם ברצונה של הכלה לשבץ אבנים או לחרוט בצדה הפנימי של הטבעת עליה לחכות עד אחרי טקס החתונה. שנית, על טבעת נישואין להיות עשויה מחומר אחד בלבד ללא עירוב בין סוגי מתכות שונים. בטבעת אירוסין אין אף הגבלה משום שההלכה לא מכירה בה, אך בכל הנוגע אל טבעת נישואין ניתן לערבב רק שני צבעים שונים של אותה מתכת – כגון זהב לבן וזהב צהוב.

שווי הטבעת

חוק הלכתי נוסף התקף בבחירת טבעות נישואין הוא שוויה. מטרת ההלכה היא לאפשר לכל מי שרוצה בכך להתחתן, ולא לקפח את מי שאינו יכול להרשות לעצמו רכישה של טבעת יקרה. זו הסיבה למשפט אותו נהוג לשמוע בכל החתונות היהודיות ובו מציין החתן כי הטבעת "שווה פרוטה". מבחינה מעשית, פרוטה היא חמש אגורות ולכן סביר להניח כי כל טבעת אותה תרכשו תעמוד בקריטריון.

אופן התשלום

החתן הוא האדם היחיד שרשאי לשלם על טבעות נישואין מכספו שלו. יתרה על כך, עליו להספיק לסיים את כל התשלומים עד ערב החופה. בין אם מדובר על תשלום בכרטיס אשראי או בהמחאות, סיום התשלומים הוא חובה הלכתית מוגדרת עליה כדאי להקפיד על מנת למנוע עוגמת נפש.

טבעת לחתן

לבסוף, החוק של ההלכה היהודית לגבי ענידת טבעת תקף לגבי אישה בלבד. חתנים אינם חייבים בענידת טבעת המציינת את הנישואין, וכל זוג יכול לבחור כיצד לנהוג. ישנם בני זוג המעדיפים לסמן את הטקס המקודש עם טבעת משותפת, לעומת אחרים המעדיפים הבחנה מגדרית.

This entry was posted in טבעות. Bookmark the permalink.