BPM – הן מדד חשוב ביותר בעולם המוזיקה

BPM הוא מושג לועזי שמקצר את המונח Beats Per Minute, או בעברית – מספר פעימות בכל דקה. זהו מדד שהשימוש המוכר ביותר שלו הוא במידה רבה בעולם המוזיקה, שבו הוא קובע את הקצב של יצירות מסוימות וז'אנרים מוזיקליים שלמים מתאפיינים סביב ערכים מסוימים של פעימות לדקה – אך השימוש בו הוא ממש לא בלעדי לעולם המוזיקה. גם בתחום הרפואה, למשל, יש לו משמעות במדידת קצב פעימות הלב בדקה – אך כעת נתמקד במשמעות העיקרית שלו בעולם המוזיקה.

הקצב של יצירת המוזיקה, וגם שבירת הקצב שלה, נקבעות במידה רבה על פי מדד זה

כשאתם מאזינים לשיר ונעים לפי הקצב שלו, אתם למעשה נעים לפי ה-BPM שלו. זהו מדד הקצב הבסיסי ביותר שלו, כאשר הדפיקות של תוף הבס יוצרות את התנועתיות הבסיסית ביותר לצלילי השיר, וככל שהערך הזה גבוה יותר כך גם השיר יהיה קצבי ואינטנסיבי יותר. שימוש מושכל ב BPM בעולם המוזיקה הוא שימוש שנוגע גם בשבירה שלו, שכן כאשר מרגילים את המאזין לקצב מסוים ואז יוצרים שבירה קיצונית שלו לערך גבוה יותר או ירידה מקצב גבוה להאטה פתאומית – יוצרים רגעי שיא שמאפיינים במידה רבה ז'אנרים כמו מוזיקת מטאל, מוזיקה אלקטרונית וספציפית דאבסטפ.

לימודים מקצועיים של מוזיקה יאפשרו לכם לשלוט במדדי הקצב השונים בצורה מלאה

בכדי ללמוד כיצד להשתמש במדדים כמו BPM בצורה החכמה ביותר וליצור יצירות מוזיקליות איכותיות שמשפיעות על המאזין בדיוק כפי שאתם רוצים שהן תשפענה, אתם צריכים ללמוד מוזיקה בצורה מקיפה. נתנו לכם כאן רק דוגמה אחת של מדד אחד שמשפיע על החוויה של המאזין – וכמותו יש עוד רבים שצריך להכיר היטב בכדי להיות מפיקים ברמה הגבוהה ביותר.

This entry was posted in הפקת מסיבות. Bookmark the permalink.