לימודי קולנוע

בעולם של היום לקולנוע ולתקשורת בכלל, מקום אדיר בחייו של כמעט כל בנאדם בעולם המערבי וגם במדינות המתפתחות. עולם הקולנוע נוכח בחייו של האדם עוד מהמאה הקודמת, עם המצאתם של האחים לומייר הצרפתים.

התכנים שמועברים במסגרת לימודי הקולנוע

במסגרת לימודי קולנוע לומדים התלמידים מגוון רחב של נושאים, שכן עולם הקולנוע הוא מגוון ורחב בעצמו ונוגע בתתי תחומים רבים. חלק מהתכנים המועברים במסגרת לימודי קולנוע הם לימודי צילום ואומנות הצילום, לימודי סאונד, לימודי תאורה וחשיבותה בצילומים קולנועיים, למידת אומנות התיעוד הדוקומנטארי אל מול הקולנוע העלילתי ועוד. לצד התכנים התיאורטיים המועברים במסגרת הלימודים, התלמידים ילמדו גם כישורים פרקטיים אשר יעזרו להם להתמקצע לקראת יציאתם לשוק העבודה. בין הכישורים שירכשו התלמידים הם בימוי, צילום בפועל, אנימציה, משחק מול מצלמה, עבודה עם תוכנות עריכה וצילום ממוחשבות, עיצוב קולנועי, הפקה ועריכת פס קול ובנוסף, יתנסו ביצירת סרטים קצרים אותם יציגו בפני התלמידים האחרים והמרצים לקבלת ביקורת בונה. לימודי הקולנוע הם מגוונים ונוגעים במרבית תחומי הדעת אשר קיימים בעולם הקולנוע- המוזיקה, המשחק, הצילום, הסאונד, התאורה והשיווק. כך למעשה, התלמידים יוכלו לא רק להתמקצע, אלא גם לטעום מכלל התחומים ולבחור בהמשך דרכם את תת התחום המעניין אותם באופן מיוחד ולהתעמק ולהתמקצע בו.

מוסדות הלימוד ללימודי קולנוע

בישראל, ישנם מגוון מוסדות המציעים לימודים בתחום הקולנוע. בין המוסדות הם המכללה האקדמית ספיר בשדרות, המכללה הטכנולוגית להנדסאים תל חי, אוניברסיטת אריאל בשומרון, המכללה האקדמית בית בקרל, קמרה אובסקורה, סם שפיגל בירושלים ואוניברסיטת תל אביב. בכל אחד מהמוסדות הללו יוצע בפני המועמד מסלול לימודים אחר ותעודת אחרת. אם השתלבות בתעשיית הקולנוע ולמידת המקצוע מעניינת אתכם, פנו למוסדות עוד היום.

 

This entry was posted in סרטי תדמית. Bookmark the permalink.