מהי התנדבות וכיצד מבצעים אותה?

התנדבות בא לידי ביטוי בהעברת מתת ללא קבלת תמורה. אמנם אפשר להתווכח על השאלה האם משיגים או לא משיגים תמורה כגון סיפוק, אבל בפועל התנדבות מתאפיינת בכך שהיא עולה בקנה אחד עם הרצון לסייע לאחר. בפועל, הדרך לסייע לאחר יכולה להיות מגוונת מאוד: החל מתרומה של כסף, דרך תרומה של מזון ועד הענקת שעות התנדבות כדרך לסייע ולעזור לקהילה.

העניין הוא שהתנדבות עוזרת לכל הצדדים המעורבים. מהצד שמתנדבים עבורו, אפשר להבין מדוע השקעה של זמן או משאבים ללא תרומה יכולה להיות דרך טובה לשפר את איכות החיים. מהצד של המתנדב עצמו, יש כאמור את תחושת הסיפוק וגם את האתגר. אז בפועל, התנדבות היא עניין רחב ומגוון יותר מכפי שנהוג לחשוב.

כך בוחרים את הסוג המתאים של התנדבות

כל האמור לעיל נועד על מנת להכשיר את הקרקע לקראת היכרות עמוקה יותר עם הנושא של התנדבות. כאשר מבינים באופן עמוק ומהותי את המאפיינים של התנדבות, קל יחסית לבחור מסלול אישי שבו אפשר להשתלב. במסלול כזה ניתן למשל להשתמש על מנת לבחור מקום התנדבות, כדי להחזיר לקהילה או במטרה לסייע בהשגת אמצעים שונים.

צריך להכיר את ההבדלים בין מקומות התנדבות אם רוצים לבחור דרך טובה יותר להשתלב בהם. כאן הרבה תלוי במטרה שאותה מעוניינים להשיג, כי יש למשל הבדל בין התנדבות של שעות לעזרה בקהילה לבין נדבה כלכלית וחומרית. אמנם קשה להכריע בסוגיה איזה סוג של התנדבות הוא חשוב יותר, אך אפשר לומר במידה רבה של ודאות ששני הדברים קריטיים לטובת הקהילה והחברה.

בסופו של דבר, התנדבות היא עניין רחב וכך צריך להתייחס אליו כדי להשיג מטרות שונות.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.