חומרי גלם לאפיה איכותית

איך להכין גלידה ביתית במגוון טעמים

גלידה זה אחד ממאכלי הקיץ האהובים על מבוגרים ועל ילדים כאחד. יש כיום מגוון רחב מאוד של גלידות שניתן לקנות בסופרים, והן טעימות מאוד ובמחירים מצוינים. אבל מה קורה אם מתחשק לך גלידה בטעם מעט מיוחד יותר שאין להשיג בחנויות? אין כל בעיה. ישנו מתכון מצוין לגלידה ביתית, בלי מכונה, אשר כל אחד יכול להכין. צריך רק להצטייד ברשימה של חומרי גלם לאפיה, שממש קל להשיג.

גלידה תוצרת בית – מתכון בסיסי

לפניכם מתכון בסיסי לגלידה בטעם וניל. המצרכים הם מועטים, כל מה שצריך זה שני מכלים של שמנת מתוקה להקצפה 38 אחוז שומן (אפשר גם 32 אחוז שומן) ופחית חלב מרוכז. זה הכל. עכשיו שיש בידיכם את המצרכים הנה סדר הפעולות להכנת הגלידה.

מתחילים עם הקצפת השמנת לקצפת יציבה, אבל לא מדי. לאחר שסיימתם להקציף קפלו בעדינות פנימה את החלב המרוכז עד שנוצרת תערובת אחידה. הכניסו את התערובת שיצרתם לכלי אטום, ולמקפיא. זמן ההקפאה משתנה אבל רצוי להקפיא את הגלידה לפחות ללילה. אם רוצים להדגיש עוד יותר את הטעם המתוק של הגלידה ניתן להוסיף כחצי כפית מלח לתערובת עצמה בזמן שמוסיפים את החלב המרוכז.

באמצעות חומרי גלם לאפיה – משיגים כל טעם שרוצים

המתכון הבסיסי יכול להפוך לכל טעם שרוצים. איך? בקלות רבה. לדוגמא אם ברצונכם גלידת שוקולד, כל שתצטרכו לעשות הוא להוסיף חומרי גלם לאפיה בטעם שוקולד. במקרה הזה, מוסיפים לתערובת כשתי כפות ממרח שוקולד, לערבב היטב, לטעום ולהוסיף עוד במידת הצורך. אם תרצו טעם חמאת בוטנים – הכניסו שתי כפות חמאת בוטנים לתערובת, וכן הלאה, הבנתם את העיקרון? ממש פשוט. והתוצאה? שווה ביותר.

השקיעו בחומרי הגלם

במידה והחלטתם להכין גלידה ביתית חשוב כי תשקיעו ותרכשו חומרי גלם לאפיה ברמה גבוהה. אל תקנו דווקא את הזולים ביותר. מדובר פה על מעט מאוד מוצרים לכן ההשקעה גם ככה לא תהיה גבוהה מאוד. חומרי גלם לאפיה נמכרים באינטרנט בזול, ומשפיעים דרמטית על הטעם הסופי. חשוב כי השמנת המתוקה תהיה בעלת אחוזי שומן יחסית גבוהים על מנת להגיע למרקם גלידתי קטיפתי. אל תשתמשו בשמנת לבישול או שמנת עם אחוז שומן נמוך מ 32 אחוז, כי התוצאה תהיה שונה לגמרי וממש לא מספקת. גם החלב המרוכז רצוי שיהיה של חברה שאתם מכירים עם ערכים הכתובים בעברית על מנת שתוכל לדעת מה קניתם. לחלב המרוכז משמעות גדולה בגלידה הביתית ובזכותו לא צריך מכונה.

אם תרצו להוסיף טעמים מיוחדים לגלידות שלכם תוכלו למצוא ממרחים שווים בחנויות המתמחות לחומרי גלם לאפייה, כגון מחית קינדר בואנו, מחית פיסטוק, ממרח קרמל, מחית פררו רושה, מחית אוראו ועוד שלל גדול של ממרחים באמת באמת טעימים שישדרגו את הגלידה הביתית שלכם פלאים. גם כאן רצוי להוסיף ממרח איכותי לגלידה על מנת לקבל טעם כמה שיותר טוב. אם החלטתם להסתפק בגלידה בטעם שוקולד – גם כאן אל תקלו ראש במצרכים ותקנו ממרח שוקולד איכותי כדי שהטעם יהיה ערב לחיכם וללא טעם לוואי מיותר.

 

This entry was posted in הסעדה לאירועים. Bookmark the permalink.